Trening II omówienie

Dziś po raz kolejny spotkaliśmy się w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, aby wspólnie przeprowadzić zaplanowany trening. Na dzisiejszej zbiórce pojawiło się 10 osób co jest bardzo dobrym wynikiem, patrząc na pogodę za oknem.

Warunki na przeprowadzenie treningu są cały czas na dobry+. Wybraliśmy tą samą rundę bo to jest pewniak jeżeli chodzi o leśne szlaki. Ze względu na opady śniegu trasa przybrała dodatkowej warstwy śniegu co spowolniło pierwsze okrążenie, zanim nie rozjeździliśmy trasy.

Tak jak w ostatnim odcinku wspomniałem, trening polega na powtarzaniu tych samych czynności w celu ich doskonalenia. Trening nie zawsze jest przyjemny. Poprzez jazdę na stałej trasie łatwo jest nam weryfikować aktualną formę. Dzisiaj tak jak tydzień temu rozwijaliśmy cechy wytrzymałości w strefach tlenowych mieszanych. Uważam, że każdy rodzaj treningu trzeba powtórzyć minimum 10 razy, aby zaczął być na trwałe akceptowany przez nasz organizm. Tylko podczas niezliczonych powtórzeń, ciało ma szansę na rozwój, tworzą się nowe drogi przekazu informacji. Organizm się programuje, aby w przyszłości mógł wykonać lepiej, szybciej i mocniej zapamiętaną czynność.

trening_ttno

10 razy ten sam trening na podobnych trasach. Każdy trening od 90 min dla początkujących do 120 dla średnio zaawansowanych pomnożone przez dziesięć daje nam wynik 900 i 1200 minut odpowiednio dla początkujących i zaawansowanych. 15 i 20 godzin treningowych. Przeznaczając miesiąc czasu na doskonalenie cech wytrzymałościowych wychodzi nam po 4 i 5 godzin tygodniowo.

treningwysokosc

Aż tyle i tylko tyle czasu trzeba poświęcić, aby dojść do podstaw. Przypominam, że nie można się “natrenować” na zapas. Trzeba to robić systematycznie i po małym kroczku pobijać swoje rekordy. Przy wyborze tras do treningu wytrzymałościowego warto wybrać trasy które są dość proste, z długimi podjazdami o niewielkim nachyleniu. Takie ukształtowanie terenu umożliwia nam pracę w odpowiednim tempie a na zjazdach da trochę odetchnąć. Odpoczynek pomiędzy powtórzeniami jak i pomiędzy treningami jest bardzo ważny.

Kolejny trening już 7 kwietnia o 10.00 na skrzyżowaniu Bytowskiej i Kościerskiej. Zapraszamy!

Robert Banach