Trening siłowy, powtórzeniowy.

Kolejny owocny trening za nami. Dziś były bardzo ciężkie warunki w lesie, totalna ekstrema. Nic gorszego nie ma jak zamarznięte roztopy, dlatego zajęcia trzeba było przenieść na inne “podłoże”.

Pełen szacun dla osób, które pomimo złych warunków zdecydowały się na trening bądź co bądź pod hasłem MTB. Jazdy w lesie nie można było przeprowadzić, dlatego całą grupą pojechaliśmy na ciekawy asfaltowy podjazd w centrum miasta.

trening_09023

Uphill pod Nowiec nie jest bardzo wymagający, jeżeli podjedziemy go raz, ale kilka powtórzeń wchodzi w nogi. Jest to bardzo dobry fragment do przeprowadzania treningu siłowego powtórzeniowego na rozpoczęcie przygotowań do sezonu. Górka ma 650 metrów długości o przewyższeniu 38 metrów. Średni czas przejazdu to około 2 min.

trening_09022

Uczestnicy treningu mieli za zadanie pokonać ten podjazd w dwóch seriach po 5 razy. Dwie serie dzieliła 10 minutowa spokojna jazda, „dotleninenie mięśni i usunięcie kwasu mlekowego”. Na podjazdach każdy jechał swoim tempem, obciążenie dobrane indywidualnie na poziomie 80% HRmax. Ciężkie przełożenie, kadencja 60-70 obr/min i pełna przerwa odpoczynkowa, aż tętno spadnie do wyjściowego poziomu.

trening_09024

Najważniejszym elementem takiej pracy to powtarzalność podjazdów. Zdecydowane obniżenie tempa pokonywania wzniesienia mówiło o tym, że ćwiczenie należy przerwać. To właśnie jest wskaźnik kiedy nasz organizm ma już dość. Innym czynnikiem mówiącym o momencie kiedy trening przechodzi w przetrenowanie to utrzymująca się wysoka wartość HR pomimo długiej przerwy odpoczynkowej na zjeździe.

trening_09026

Osoby rozpoczynające takie ćwiczenia, muszą obniżyć obciążenie do około 70% HRmax na podjeździe i wydłużyć przerwę odpoczynkową tak aż tętno się uspokoi. Przy ćwiczeniach powtórzeniowych zawsze w głowie musimy mieć kolejny trening, na którym powinniśmy jechać szybciej lub krócej odpoczywać, albo więcej razy pokonać jakąś górkę. Zawsze lepiej jest dodawać, po trochu, niż odejmować.

trening_09025

Robert Banach

Kolejny trening 16.02.2014 10.00 ul.Abrahama