Nie musiałem Bartosza przekonywać i namawiać. Tym bardziej jest mi miło poinformować, że Banachbrothers w sezonie 2016 będą zasiadać rowerów tej samej marki, Cannondale.

 

Nowa maszyna triathlonisty to model Slice, narzędzie do zaginania czasoprzestrzeni. Slice to jedna z najlżejszych rama do triathlonu. Wersja topowa Hi-MOD waży jedynie 1020 gramów. Podejście i filozofia marki Cannondale bardzo nam odpowiada i to co uczynili z rowerem do triathlonu jest po prostu świetne!

 

IMG 4551 2

 

 

Cannondale SLICE. Seryjny osprzęt Sh-105 zosł zastąpiony Shimano Utegra. Klamki i manetki Dura-Ace. Koła DTswiss RC55T. T jak Tubular pod szytkę. Tylne widełki grubości długopisu, niezgodne z wytycznymi Międzynarodowej Uni Kolarskiej.

 

1.      Komfort. Rower przede wszystkim musi być komfortowy. Triathlon to 3 dyscypliny, długi czas wysiłku i wszechstronność. Aby uzyskać dobre czasy wysiłek nie może być rozproszony przez dyskomfort a sprzęt  nie może być skupiony na wybranym parametrze technicznym. Slice jest wszechstronny, ma duże wyprzedzenie widelca, nisko osadzony suport, jest łatwy w prowadzeniu, ma genialną geometrię, dlatego można skupić się w 100% na pedałowaniu przy zachowaniu agresywnej pozycji. System pochłaniający drgania SAVE dodatkowo umila kilometry spędzone w siodle podczas zawodów o ile przyjemność to maksymalny wysiłek. Za sterami Cannondale Slice Tak.

 

IMG 4553

 

Wąska rama. Przekrój rurek a’la łezka. nisko osadzony suport o szerokości 73mm w systemie BB30. Zamontowany reduktor FSA w kolorze zieolnym 😉

 

 

2.      Prostota. Przyjazny w podróżowaniu. Triatloniści to osoby podróżujące po całym Świecie, niekoniecznie z pełnym zapleczem technicznym i prywatnym mechanikiem. Po co tracić czas w tych eskapadach  na składanie i rozkładanie skomplikowanych systemów części rowerowych. Cannondale jest prosty w swojej budowie z tradycyjnymi częściami. Łatwo się go składa i rozkłada.

 

IMG 4555

 

Nowe siodła marki FABRIC, Testujemy. Wyglądają super, są w różnych kolorach, niewiele ważą i mają bardzo atrakcyjną cenę. Z tyłu można zamontować koszyk do bidonu.

 

 

3.      Lekkość. Slice to lider lekkich rowerów czasowych. Masa ramy notuje rekordowy wynik. Waży nieco więcej niż kilogram, dzięki czemu można złożyć szybki, dynamiczny rower do triathlonu w wadze regularnej szosy wysokiej klasy.  O ile na płaskim terenie ma to mniejsze znaczenie to już na trasie z większym przewyższeniem ociężałe tradycyjne czasówki będą zostawały z tyłu.

 

 

SLICE

 

 

4.      Aerodynamika nabiera nowego znaczenia ze Slice. Konstruktorzy skupili się na prostym kształcie. Rury ramy mają przekrój łezki a charakterystycznym punktem są ażurowe  tylne widełki.  Głównie chodziło o to żeby zawirowania powietrza nie kumulowały się z tyłu i gładko przechodziły nad obracającym się tylnym kołem. Cienkie jak długopis tylnie widły mają pochłaniać wszystkie drgania a rozbudowany suport BB30 o najszerszej wersji 73mm generować moc bez start i wychyleń bocznych. Czym jest aerodynamika jeżeli pozycja jest niewygodna? Jakie ma znaczenie aerodynamika jeżeli rower jest przesadnie sztywny lub trudny w prowadzeniu poprzez nerwiste kąty główki ramy? Na aerodynamice można się skupić jeżeli rower jest wygodny i łatwy w prowadzeniu, wtedy można położyć się na „lemondce” cisnąć z maksymalną siłą na pedał i w łatwy sposób przejść do biegania, ostatniej fazy wyścigu.

 

 

7460 gramów to przyzwoity wynik.

 

Robert Banach