Składak kontrolowany.

Najbardziej w mojej pracy lubię sytuację kiedy klient zostawia mi “ograniczoną” swobodę w budowie zamówionego roweru.

Łatwo jest wejść do sklepu wyłożyć gotówkę i kupić ten lub tamten gotowy rower, ale istnieje coś takiego jak personalizacja, wybór świadomych zestawień, nietuzinkowych, niepowtarzalnych, takich które odpowiadają wymaganiom przyszłego właściciela. W tym konkretnym przypadku dostałem na początku kilka wytycznych. Rower ma być szybki, z pazurem, radzący sobie w ciężkim terenie, lekki. W głowie urodził mi się momentalnie projekt. To musi być coś na wzór amerykańskiego muscle car. Duża moc i duża siła, niepowtarzalny wygląd. W tej sytuacji na ciężar i spalanie się nie patrzy, ponieważ to sprawa mało istotna dla muscle cara, dla naszego muscle bike. Do projektu nie pasowała mi lekkość, ponieważ właściciel ma słuszne rozmiary i jazda na wyścigówce poniżej 10kg zupełnie tu nie pasowała. Zresztą co zmienia waga roweru 1000 gramów  tu czy 1000 gramów tam w tej konkretnej sytuacji. Użytkownik ma dawać czadu, eksplorować ciekawe tereny i nie przejmować się sprzętem. Tak właśnie powstał Ragley Bigwig 29er made by banachbrothers.

ragley3
Firma jest mi znana, kupiłem od nich ramę przełajową jakiś czas temu. Sprzet sprawuje się dobrze, ogólnie marka ma dużo pozytywnych opinii. Robi ciekawe projekty, dba o szczegóły a wszystko ubrane w nienaganną geometrię. Aż chce się jeździć i to właśnie mnie do nich przyciągnęło. Wysoko cenię ręczne wykonanie a jak zobaczyłem ich nową ramę, stalówkę pod duże koła to powiedziałem:

„Idelany szkielet do naszego projektu.”

Ragley2

Geometria ramy przygotowana pod duży skok widelca. Tylny trójkąt o dużym prześwicie przyjmujący każdą szeroką oponę. Stal, wspaniały materiał, bardzo dobrze tłumi drgania no i wygląda – bajecznie, przynajmniej dla mnie. Kierownica, wsporniki musiały też być wytrzymałe i pasować do kolorystyki ramy. cały set został wstawiony od firmy PRO z serii Koryak.

Ragley4

Uważam te podzespoły za bardzo dobry towar, wytrzymały, ładny i funkcjonalny. Wyczynowe kształty w przystępnej cenie no i dobrej wadze. Skrzynia biegów i hamulce od Shimano Deore XT. Xt ma dobry stosunek ceny do jakości, zaraz po SLXie. System 3×10 Dyna-sys daje dużo kombinacji biegów, które przechodzą płynnie i nie mają dużych przeskoków, idealne zestopniowanie. 2×10 jest zbyt wyścigową konstrukcją. Hamulce Shimano jedne z najlepszych na rynku. Wystarczająca moc i niezawodność. Ceramiczne tłoki równo pracują w każdej sytuacji i to największy atut tych hamulców. Dla mnie za dużo tych regulacji przy klamce Shimano XT, mogło by ich nie być.

Ragley5

Przy budowie kół trzeba było wstawić coś wytrzymałego. W tej chwili najlepszą ofertą są lekkie jak na swoje pancerne właściwości obręcze Stan’s Flow EX. Szerokie i wytrzymałe a pamiętajmy że moc płynie z obręczy. Ze względu, że rower pozbawiony jest tylnej zawiechy trzeba było wstawić coś co absorbuje wstrząsy.

Ragley1

Część z nich pochłania stalowa konstrukcja ale większość gigantyczne opony 29×2.4 od Continentala, model X-King. Przy tym rozmiarze są całkiem lekki. Jak wam się podoba?

Robert Banach