Glebujemy furę!

Użytkownicy rowerów 29 calowych od początku powstania tej odmiany roweru borykają się z problemem umiejscowienia kierownicy na optymalnym (niskim) poziomie.

Wielkość przedniego koła i amortyzator o 100 milimetrach skoku mocno podnosi nam miejsce chwytu pomimo, że główki sterowe mają w niektórych przypadkach wysokość poniżej 10 centymetrów. Wysokość kierownicy można obniżyć wspornikiem o odpowiednim kącie ujemnym. Do tej pory producenci nie mieli potrzeby produkowania takich wsporników, więc w rowerach górskich ograniczyli się do kąta 0 i kąta +/- 6 stopni jako najbardziej popularnych. Z nowym trendem przyszedł czas na nowe mostki, które już od jakiego czasu są dostępne na rynku. Wsporniki z kątem –17 stopni dedykowane specjalnie do 29 erów. Jaki jest rzeczywisty spadek wysokości w przypadku takiego wspornika? Już podaje obliczenia. Przy długościach 75, 90, 100, 110, 120, spadek wysokości kierownicy wynosi odpowiednio

–2.71, –5.78, –7.82. –9.87. –11.91 mm (mostek –17).

Mniejsza wysokość rośnie wraz z długością wspornika, ale te dłuższe mostki w rowerach 29 cali nie pasują i nie funkcjonują dobrze. Najlepszym rozwiązaniem są wsporniki do 100 milimetrów długości a tutaj nawet przy kącie –17 stopni za dużej różnicy nie wywalczymy. Z ciekawym patentem wyszła firma Syntace i oferuje nowy wspornik kierownicy FlatForce.

flatforce

Cechuje go niska waga i ekstremalna sztywność. Wytrzymałość i jakość produktu wyceniona została na 10 lat gwarancji! Do założenia na widelec potrzebuje tylko 22 milimetry wysokości (to dla tych, którzy mają krótką rurę sterową) później przechodzi w szeroką łapę świetnie zgrywając się z grubymi ramami karbonowymi. Chwyt o nieprzeciętnej szerokości stabilizuję kierownicę. FlatForce produkowany jest w nietypowych długościach. 44, 55, 66 i 77 milimetrów oferując użytkownikowi realny spadek kierownicy

o –8,71, –12,28, –13,46 – 17.03 mm. (mostek FlatForce)

Jak widać na przykładzie Syntace oferuje to czego nie mają inni. Duża różnica przy krótkim wsporniku, czyli taka konfiguracja jaka dla dużego koła jest niezbędna i daje wiele nowych możliwości. Waga realna najdłuższego wspornika 77mm to 130 gramów, kolor Race BLACK. Mamy dla Was propozycję o ile chcecie zmienić swój kokpit.

Zestaw Szybki i wściekły PRO

Cena SETU: 1058 PLN ( mostek 499 + kierownica 559 )

 

 answer1

mostek Syntace FlatForce (różne długości) i kierownica Answer ProTaper 660 XC Carbon

Answer: 31,8, szerokości 660mm, podgięcie w tył 3 stopnie, waga 130 gramów

 

Zestaw Szybki i wściekły COMP

Cena SETU: 768 PLN ( mostek 499 + kierownica 269 )

 

syntace11

answer2

mostek Syntace FlatForce (różne długości) i kierownica Answer ProTaper 685 XC

Answer: szerokość 685mm, podgięcie w tył 8 stopni, waga 235 gramów kolory( czarny, niebieski, biały)

 

 

zamówienia przyjmowane są drogą @ na robert@banachbrothers.pl , możliwość innych kombinacji lub porad w wyborze dobrego zestawu.

RB