WSTĘP

W serwisie banachbrothers przewija się dużo ciekawych rowerów i sprzętu rowerowego. Postanowiłem najlepsze, najciekawsze produkty przeglądnąć dla Ciebie, opisać, wystawić ocenę, tym bardziej , że już dawno w tym temacie nic nie publikowałem. Będę chciał również wprowadzić Video-Przeglądy ale najpierw coś dobrego do wykonania video-zdjęć musze zakupić (Drogi Mikołaju…). Testy postaram się zrobić krótkie, konkretne, bez rozbudowanych opisów. Serię artykułów-przeglądów otwieram rowerem TRI, Fuji Norcom TWO.1 2018

Fuji Norcom TWO.1 Cena 13899, Waga 8.69 kg

Agresywna aerodynamiczna sylwetka. Rower może się podobać. W rzeczywistości wygląda dużo lepiej, atrakcyjnie, jest starannie wykonany. Modny, matowy, kolor jest trudny do utrzymania w czystości.

Waga roweru bez pedałów w rozmiarze 53 to 8.69 kilograma. Przed ważeniem została wymieniona kierownica i siodełko z oryginału na odpowiednio Profile Design i Fabric TRI.

Sztyca podsiodłowa (400mm) ma duży zasięg . W wysokości różnica 18 centymetrów. W pozycji siodła względem osi suportu 7 centymetrów. Co daje wirtualne sterowanie kątem sztycy podsiodłowej od 74 do 81 stopni. Dodając do tego możliwość przesunięcia siodła na prętach, mamy bardzo szerokie i dokładne możliwości regulacyjne. Będzie to duży plus dla osób o nietypowej budowie ciała.

Kierownica niestety nie ma za dużo możliwości ustawienia, może być nisko lub bardzo nisko. Jak widać Fuji utrzymuje czasówki w tradycyjnym stylu  i głównie kieruje sprzęt dla osób o wysokiej mobilności ciała, lubiących nisko kręcić. Żeby ustawić kierownicę na wyższym, nowoczesnym, bardziej komfortowym poziomie trzeba ją wymienić. Ceny „wyższych” zestawów zaczynają się od 1500 złotych.  Można kombinować zmianą mostka, ale to już nie będzie wyglądało.

Regulowane tylne haki. Fajny patent, tak mi się wydawało. Myślę, że jest to zbędny gadżet, który w ogóle nie jest używany. Raz ustawionym koło nie będzie przesuwane. Nie ma konieczności wykonywania w tym miejscu regulacji tym bardziej, że każde przestawienie haka wiąże się również z regulacją hamulca i całą lawiną zmian. (odkręcenie/dokręcenie mechanizmu korbowego)

Koła OVAL 950F. Przednie koło waży 752 gramy a tylne 947. Całość 1699 gramów bez opasek, bez zacisków. Jest to wartość średnia. Piasty są dobrze wykonane, nie będzie z nimi kłopotu. Główny szkielet obręczy to aluminium do którego przymocowane są szprychy. Aerodynamiczny kształt nadają karbonowe nakładki przyklejone do aluminiowej felgi. Na pewno hamowanie na tych kołach jest bardzo dobre. W podobnych konstrukcjach występują defekty tylnej obręczy, która  nie wytrzymują napięcia szprych. Koła piją wodę (bardzo duże otwory przy szprychach). Podczas jazdy w ulewie będą nas „hamowały”. Po myciu należy ustawić koła w pozycji, dzięki której woda wyleci przez dziurę spustową. Obręcze są szerokie i nadają się do systemu Tubeless. Po dodatkowym zakupie opon, opasek TR, wentyli i zalaniu „mlekiem” stworzymy mniej wrażliwy, dobrze toczący się zestaw (mniejsze opory). Wydatek przynajmniej 600 złotych.

Hamulce TRP działają dobrze. Mogą szwankować jak zawodnik jeździ w trudnych warunkach i nie dba o sprzęt, gdyż cały bród z opon osadza się właśnie na wrażliwym mechanizmie hamulców. Żeby działały dobrze trzeba ja doglądać i ostrożnie regulować gdyż zdarzają się pęknięcia regulatorów. Zamienników do tej konstrukcji za dużo nie ma. W razie awarii jesteśmy skazani tylko na TRP. Rama i hamulce zaprojektowane są do szerokich obręczy. Przy montażu wąskich rafek hamulce pracują dostatecznie.

W Fuji zamontowane są przerzutki Ultegra nowej generacji (model 8000), które zaczerpnęły technologię z Dura-Ace. Konstrukcja jest zgrabna i smukła. Nowa przednia przerzutka pozbawiona jest wysokiej dźwigni, które w tego typach rowerów dostarczała problemów. Całość działa lekko, aksamitnie.

4 regulatory przy kokpicie. Hamulcowe naciągi linki mogą być. Lepiej jest naciągnąć linkę regulatorem niż śrubkami przy hamulcach. Co do regulatorów przerzutkowych to uważam, że są one niepotrzebne. W zupełności wystarczają baryłki przy przerzutkach. Przełożenia 52/36 na 11-28 zaspokoją potrzeby większości zawodników.

PLUSY

  • ładna, dobrze wykonana rama, agresywna konstrukcja
  • chowane aerodynamiczne hamulce
  • aerodynamiczne smukłe tylne widełki
  • zintegrowana sztyca podsiodłowa o bardzo dużych możliwościach regulacyjnych
  • bardzo dobrze działająca skrzynia biegów
  • optymalne przełożenia
  • przy wymianie opon na system bezdętkowy uzyskujemy ciekawy i szybki zestaw na płaskie słoneczne trasy.

MINUSY

  • regulowane tylne haki
  • ograniczona regulacja poziomu kierownicy
  • koła „piją” wodę. Ciężkie na górzysty teren
  • niepotrzebne regulatory przerzutek przy kierownicy

 

Po złożeniu Fuji Norcom Two.1 z kartonu możemy od razu stanąć na linii startowej. Fabrycznie zestrojony rower dobrze sprawdzi się na większości tras w Polsce. Nie będzie nas ograniczał. Rower przeznaczony dla zawodników o średnim i wysokim poziomie sportowym lubiących nisko opuszczoną kierownicę. Regulowane haki najlepiej raz skręcić i nie ruszać. Przy ulewnych zawodach lub treningach lepiej wymienić koła. Cena za rower nie jest ani wysoka, ani niska. Można spróbować uzyskać dodatkowy rabat, za który wyposażymy Fuji w bezdętkowy zestaw.

Kupił, Oddał do serwisu, będzie testował: Marek. 

OCENA BANACHBROTHERS 7/10