Dbamy o sprzęt.

Ostatnio zaniedbałem mój rower przełajowy i nie zabezpieczyłem miejsc w których pancerz lub linka stykają się z powierzchnią ramy. Rower przełajowy często “jeździ” w błocie więc na efekt przytartej ramy przez pancerze nie musiałem długo czekać.

Od lat zabezpieczałem te miejsca w rowerze taśmą izolacyjną, ale nie wyglądało to estetycznie. Jeżeli rama była czarna to ok, ale na każdej innej było widać czarne, szpetne, naklejki. Specjalnych przezroczystych taśm po prostu nie było na rynku. Teraz dużo firm zabezpiecza swoje rowery dużą, grubą i przezroczystą naklejką, ale robi to tylko pod główną rurą ramy, tam gdzie miejsce narażone jest na uderzenia kamieni spod przedniego koła. Wszystkie inne miejsca są niezabezpieczone.

skutki

skutki1

Dobrą ofertą na naszym rynku są naklejki firmy BIKE PROTECTION. Bezbarwna folia doskonale zabezpiecza lakier roweru. W ofercie Firmy mamy do wyboru odpowiednio przycięty zestaw naklejek w 3 rozmiarach. Dla tradycyjnych rowerów MTB i rowerów trekingowych, dla rowerów MTB o dużych przekrojach poprzecznych ramy i do rowerów szosowych. Przyklejanie foli idzie bardzo łatwo. Na wyczyszczone części nakładamy odpowiedniego kształtu naklejki. Folia bardzo dobrze się układa, nawet na spawach, co było dużym dla mnie zaskoczeniem. Aby ładnie przylegała i tworzyła jednolity kolor z ramą, czystą szmatką należy przetrzeć naklejką ruchem od środka na zewnątrz. Na tych największych naklejkach mogą pojawić się bąble, tym którzy są mniej wprawionymi majsterkowiczami. Taki bąbel można nakłuć igłą i rozetrzeć to miejsce czystą szmaktą. Bąbel powinien zniknąć. Od momentu przyklejenie do około 5 min można zerwać naklejkę ręcznie, później następuje proces samolaminowania i usuwanie naklejki można zrobić za pomocą podgrzania np.: suszarką do włosów. Samolaminowanie, trwa około 12 godzin, naklejki idealnie spasują się z ramą i będą tworzyć prawie niewidzialną powłokę.

naklejanie1

naklejanie2

naklejanie3

Oprócz wszystkich oczywistych miejsce gdzie pancerz lub linka szorują o ramę warto zabezpieczyć ramiona korby. Teraz to jest ważne, gdyż często na but zakładamy gruby ochraniacz i zawsze to miejsce się obetrze. Zadbajcie o swoje rowery! Nic tak nie cieszy oka jak rower , który przejechał tysiące kilometrów, a wciąż wygląda jak nowy.

Robert Banach

bikeprotection