Większość specjalistów od MTB swoją formę przygotowuje głównie na rowerze szosowym. Treningi wytrzymałościowe i specjalistyczne najlepiej i najłatwiej przeprowadzić na asfalcie. Do tego wszystkiego potrzebny jest niezawodny sprzęt a w taki wyposażyła nas grupa „mróz active jet”. W tym sezonie jak i w poprzednim dosiadamy rowerów złożonych na ramie Corratec CCT Pro.

 

 

 

 

 

Corratec CCT Pro przeszedł mały face lifting. Pstrokate kolory pozostały (choć są trochę stonowane) i jest to element rozpoznawczy dla tej grupy sprzętu. Łożyska sterów trapezowe tak jak rok temu. Przebudowany został kształt rury głównej z owalnego na bardziej kanciasty co ma poprawić sztywność ramy. Model 10’ był rewelacyjny pod tym względem a teraz jest jeszcze lepszy! Za najnowszą technologią budowy suportu podążyła w tym roku również niemiecka manufaktura. Mowa tutaj o systemie BB30 i większej średnicy ośki suportowej.

img_0225

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osprzęt… W tym sezonie przesiedliśmy się z Shimano na SRAMa. Grupy osprzętu są porównywalne jeżeli chodzi o wytrzymałość, funkcjonalność i precyzję wykonania. Klamkomanetki mają fajny kształ- idealnie dopasowują się do dłoni i różnią się od Shimano sposobem zmiany biegów. Tutaj wszystko obsługuje jedna dźwignia! Z przyzwyczajeniem się do nowego systemu przerzucania nie było problemu. Bardzo mocne są szczęki hamulcowe i z wkładkami jakie oryginalnie dostarcza swiss stop. Blokują koło niczym hamulce tarczowe. Miałem okazję do przetestowanie ich na bardzo szybkich i krętych odcinkach w Hiszpanii- spisywały się znakomicie.

 

img_0226

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Koła – MAVIC model KSYRIUM ELITE. Jest to typowe koło treningowe. Lekkie i niezawodne !  A o to w tym wszystkim chodzi. Nawet na wyścigu w Sobótce gdzie trasa najeżona jest dziurami typu krater, wszyscy zawodnicy naszego teamu nie mieli żadnych problemów technicznych z kołami. Opony to Michelin LITHON. Na suche warunki bardzo dobrze niosą . Coś za coś. Na lekko mokrym asfalcie a nawet na suchym są bardzo śliskie i nie trzymają się tak asfaltu jak produkty konkurencji.

img_0230

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BBB – jakoś ta firma kojarzyła mi się z średnią półką, 100% made In China. Sytuacja wygląda inaczej. Nasz team został wyposażony w mostki, kierownice i sztycę podsiodłową tej firmy. Jestem bardzo zadowolony z kierownicy a przede wszystkim z jej kształtu. Szeroka góra ostro przechodzi w barana , który jest mocno podgięty. Tak to typ kompaktowy. Bardzo podoba mi się ten układ i nie zamieniłbym na żaden inny. Wszystkie części są lekkie i sztywne- bardzo dobry produkt.

img_0232

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące specyfikacji roweru to zapraszam do dyskusji na banachbrothers@wp.pl

JUŻ WKRÓTCE ODSŁONA ROWERU MTB mogę zdradzić tyle, że planowany ciężar całkowity ma wyjść poniżej 9kg. Poczekamy zobaczymy…

Banachbrothers.pl