Wyścig w Matemblewie ma już swoją tradycję. To już 5 (?) edycja tego wyścigu. Zorganizowałem trochę czasu aby wspólnie z kursantami przygotować się należycie do tego rodzaju imprezy. Przygotowanie się do zawodów Xc to przede wszystkim zapoznanie się z trasą wyścigu. Wjeżdżenie się w rundę, poznanie najdrobniejszych szczegółów, wytyczenie najlepszych torów jazdy, szlifowanie przejazdu oraz przygotowanie sprzętu.

Wiadomo, jeżeli przeciwnik dysponuje o wiele większą mocą to takim przygotowaniem się z nim  nie wygra, ale kiedy w grę wchodzi wyrównany poziom to szczegóły będą odgrywały zasadniczą rolę.  Szlifowanie przejazdu na tych samych odcinkach podnosi w stopniu najwyższym nasze umiejętności, nie tylko fizyczne ale przede wszystkim techniczne co w kolarstwie górskim jest bardzo ważnym elementem szkolenia.

Trasa jest łatwa. W skali 1-10 dałbym je ocenę 3 gdzie 10 to poziom imprez o formacie światowym. W tempie wyścigowym okrążenie pokonuje w czasie 9:15. Jak na zawodach pokonam średnio 9:20 lub mniej to będę bardzo zadowolony z formy. Podczas szybkiej jazdy nie zamykam kasety 10-42 przy zębatce 36 z przodu. Tak, zmieniłem 12 rzędową kasete Eagle 10-50 na kasetę XD 11 rzędową o mniejszej rozpiętości a ciaśniejszym stopniowaniu*. Jakby miał jeszcze więcej czasu to do tyłu upchałbym szosową SRAM 11-36 aby uzyskac płynność w środkowej części zakresu. Przerzutka 12 rzędowa Eagle bardzo dobrze obsługuje 11 rzędowe kasety – trzeba tylko ograniczyć jej rozpiętość.

*poprawka. Kaseta XD 10-42 ma takie same stopniowanie jak kaseta Eagle 10-50. Aby uzyskać ciaśniejsze stopniowanie w środkowym zakresie należy zamontować kasetę WiFli 11-36. 

Amortyzator ustawiony specjalnie pod trasę na tryb sztywny/szybki. 

  • Ciśnienie 95 psi
  • Komora powietrzna + 4 obroty (dość duża pojemność dla uzyskania liniowego charakteru pracy)
  • Rebound + 10 kliknięć
  • Low speed compresion (dla idealnego ustawienia dobrze byłoby wykonać tuning wewnętrzny wymieniając wentylek LSC). Pożądany efekt to „platforma” podczas pokonywania podjazdów bez konieczności blokowania widelca.

 

 

Szytki, tym razem dużo niższe ciśnienie.  16 psi. Opona jest bardzo dynamiczna, ale przydałoby się lepsze trzymanie na szybkich zakrętach. Tutaj Dugast byłby lepszym wyborem. Będę musiał zachować czujnoś na tych fragmentach trasy. Pozostała jej część jest bardzo dynamiczna i szybka i Challenge będą najszybsze ;-).

3,2,1 START!