Zabezpieczenie roweru w transporcie lotniczym.

Coraz to więcej zawodników podróżuje po Świecie z rowerem w saku. Aby nie rozczarować się na lotnisku uszkodzonym bicyklem podczas transportu należy go poprawnie zapakować.

Można zainwestować i kupić sztywną walizkę, która zlikwiduje ten problem, ale jej koszt jest dość wysoki ponieważ to wydatek grubo przekraczający 1000 złotych. Na pojedyncze wypady raz do roku w zupełności wystarczy miękka torba na rower. Do przygotowania roweru będą nam potrzebne: taśma izolacyjna, otulina piankowa, klucze imbusowe 4/5/6 lub 8 do pedałów. Otulinę piankową można kupić w marketach budowlanych a koszt to od 7 do 15 zł ( w zależności od grubości) za 1 sztukę o długości 2 metrów.

Step 1.

Pierwszą czynnością jaką należy wykonać kiedy rower jest jeszcze na kołach jest poluzowanie pedałów. Następnie zaznaczamy miejsce dokręcenie siodełka i kierownicy tak aby później bez problemów ustawić swoją “pozycję”. Można to zaznaczyć taśmą izolacyjną, lub zrobić małą ryskę na łączeniu.

Step 2.

Zdejmujemy koła a tylne i przednie widełki zabezpieczamy plastikową rozpórką. Takie coś można dostać w sklepach rowerowych. Ten element służy do transportu nowych rowerów, które serwisanci skręcają w sklepie. Na pewno mają takie części. Rozpórka jest niezbędna , ponieważ widełki karbonowe są bez tego usztywnienie podatne na uszkodzenie. Bardzo łatwo rama się łamie kiedy nie ma [piasty lub takiego zabezpieczenie.

Step 3.

Odkręcamy tylną przerzutkę. Manetki muszą być ustawione na najniższym biegu a łańcuch powinien być luźny. Jeżeli jest napięty a przerzutka ustawiona na wyższym trybie wtedy bardzo łatwo uszkodzić gwint haku. Po zdemontowaniu przerzutki, ustawiamy łańcuch na dużej tarczy w celu ochrony zębów, tylną przerzutkę obwijamy otuliną i przyklejamy za pomocą taśmy izolacyjnej do tylnej rozpórki w widełkach.

Step 4.

Luzujemy śruby w mostku kierownicy, te które przytrzymują kierownicę. Skręcamy i podwijamy pod ramę tak jak na video. Całość lekko dokręcamy w takiej pozycji.

Step 5.

Odkręcamy pedały i dokręcamy je z drugiej strony. Każdy obwijamy otuliną i taśmą izolacyjną mocno obwijamy aby ten element się nie ruszał.

Step 6.

Wszystkie elementy ramy ochraniamy wcześniej dociętymi rurkami z otuliny i obwijamy taśmą.

Rower do samolotu by banachbrothers.

Step 7.

Z kół demontujemy zaciski i upuszczamy powietrza. Mocno napompowane opony mogą podczas transportu wybuchnąć poprzez tarcie. Chyba nawet jest taki zapis w regulaminie transportu lotniczego, który mówi o tym, że trzeba spuścić powietrze przed nadaniem bagażu.

Step 8.

Koła i ramę przekładamy kawałkami kartonów. Na boki saku też możemy dać dwa duże płaty kartonu aby wzmocnić całą konstrukcję.

Tak przygotowany rower będzie odpowiednio zabezpieczony a my bez stresu możemy go przekazać obsłudze technicznej a po przylocie będziemy cieszyć się jazdą w ciepłych krajach na swoim sprzęcie. Powodzenia!