Trening MTB. Trening na małych prędkościach z częstą zmianą rytmu- interwałowo-techniczny. 

Zakres temperatur: +4+7

temperatura odczuwalna: +2+6

wilgotność powietrza: 100-85%

Wiatr: słaby

Zachmurzenie: całkowite-średnie

 

Terenowy trening MTB w lesie na małych prędkościach wymaga średnio ciepłej (temperatura +4+7) ale mocno oddychającej odzieży. Na trening szosowy w tych samych warunkach inaczej bym się ubrał i wybrał zestaw z panelami wiatroszczelnymi.  Awaryjnie zawsze trzeba mieć kamizelkę lub wiatrówkę i ubrać ją na początek (rano jest zdecydowanie chłodniej)i na koniec treningu (kiedy wykonujemy rozjazd albo jak jesteśmy zmęczeni) lub w czasie trwania jeżeli nie jest za ciepło.

Przed rozpoczęciem treningu nie dopuszczamy do wychłodzenia. Nie można wyjść na trening zmarzniętym. W pierwszych 5 minutach najlepiej jak występuje lekkie uczucie chłodu. Jak ciało się rozgrzeje pracą mięśni to  po 5-10 minutach temperatura powinna załapać odpowiedni poziom i powinno zrobić się komfortowo- tak samo jak silnik łapie temperaturę  w pojeździe mechanicznym. Temperaturę regulujemy poprzez zdjęcie/ założenie kamizelki-wiatrówki

zestaw ciuchów:

Dół-rajtuzy: Shimano Performance z wkładką

Stopy: Obuwie letnie na cienkiej skarpecie sportowej. Ochraniacze Pearl Izumi Pro Barrier WXB MTB

Góra 3 warstwowy zestaw:

bielizna Outwet Merino długi rękaw

Team Jersey Danielo Aptek Gemini, bluza z „misiem” lekka i cienka

Kamizelka Verge Flight Pocket BST

Głowa: pod kaskiem czapeczka ażurowa Outwet

na szyję kark- komin Castelli Cannondale

Dłonie: rękawiczki  Pearl Izumi Pro SoftShell Lite