Grupa BST zakończyła udział w konsultacji sportowej, która odbyła się w Chłapowie. W krótkim zgrupowaniu brała również  udział liczna grupa zawodników z MTB KLIF Team. Swoją bazę rozbiliśmy w urokliwym, spokojnym kompleksie domków letniskowych Zielony Zakątek a stołowaliśmy się w restauracji Kredens położonej w centrum  Jastrzębiej Góry.

Każdy dzień rozpoczynaliśmy poranną zaprawą z gimnastyką i podstawowymi ćwiczeniami siłowymi. Przed południem odbywał się trening generalny na szosie. Tylko pierwszego dnia wykonaliśmy trening na rowerach górskich po bajecznych szutrowych drogach Puszczy Darżlubskiej. Kolejne dni to treningi tematyczne na rowerach szosowych. Pierwszym zadaniem był trening siłowy metodą powtórzeniową na podjeździe pod Sobieńczyce.

Zawodnicy pokonali 5 podjazdów a najlepsi notowali czasy blisko 4 minut, pokonując selektywne wzniesienie na niskiej kadencji. Kolejnego dnia odbył się trening dynamiczny ukierunkowany na zwiększenie mocy i pojemności beztlenowej. Początkiem był krótkie wybuchowe sprint a następnie dynamiczne pokonywanie  odcinków do 40 sekund trwania. Nasze zmagania zakończyliśmy epickim rajdem po najlepszych podjazdach w okolicy. Atakowaliśmy 2 najbardziej wymagające podjazdy pod tak zwany „zbiornik” od strony Czymanowa. Pokonaliśmy również Sobieńczyce z jednej i drugiej strony. Punktem kulminacyjnym ostatniego treningu był sparing pomiędzy kolarzami BST a KLIF na Odcinku Specjalnym. Tym razem zwycięską drużyna okazali się gospodarze nie dając nam żadnych szans. Świetną zagrywkę taktyczną zapoczątkował Mikołaj Marzejon a wykończył ją zdecydowanie Krystiana Buja zrywając mnie z koła. Depnięcie Krystiana dało mu pewne  zwycięstwo na ustalonej kresce. Będzie rewanż!

Codziennie po południu ćwiczyliśmy na technicznym torze grupy kolarskiej MTB Klif w Chłapowie. Trasa o długości 1700 metrów dostarczała wielu radości i satysfakcji z jej pokonania, dlatego wszyscy chętnie ćwiczyli pomimo zbierającego się zmęczenia w nogach.

Tor jest obłędny i jest tam większość przeszkód dla kompletnego technicznie zawodnika kolarstwa górskiego. Oprócz toru jest sporo fajnego terenu na którym mogliśmy ćwiczyć podstawowe i bardziej zaawanasowane ewolucje. Każdy trening kończyliśmy zabawą w „kwadracie” gdzie wygrywał zawodnik, który najdłużej utrzymał się bez podparcia.

Będą kolejne Konsultacje, Serdecznie zapraszamy.

W zgrupowaniu wzięli udział: Adam Ślipy, Mariusz Czajkowski, Jakub Solarski, Marcin Sykuła, Jakub Sykuła. Wszyscy z rodzinami oraz Grupa Kolarska MTB Klif w bardzo silnym składzie.

Dziękujemy Willi Zielony Zakątek za gościnę a Restauracji Kredens za uzupełnienie energii!