Kolejny rozdział mojej kariery sportowej

W roku 2017 reprezentować będę głównych sponsorów TORUS i APTEKA GEMINI, natomiast dodatkowe wsparcie otrzymuję od Hotel Cztery Brzozy, DT4YOU, Alchemia, Velolab, Winaar. Przede mną 3 sezon w triathlonie, który wciągnął i pochłonął mnie na maksa. Pływanie i bieganie, które kiedyś były dla mnie zmorą, teraz dostarczają mi wiele przyjemności i nie wyobrażam sobie dnia bez porannego pływania, biegowych zakładek, czy wieczornego wybiegania. O rowerze nie mówię, z nim zawsze czułem się dobrze. Jak na zawodowego sportowca przystało, muszę wyznaczać sobie coraz to wyższe cele, co idzie w parze z jeszcze większymi wyrzeczeniami i poświęceniami (oraz przygotowaniem półki na...

Czytaj więcej

Trening podtrzymujący formę

Taki mamy klimat, że czasami warunki na realizację zadań treningowych są naprawdę trudne. Kolarz, sportowiec powinien być elastyczny i mieć przygotowanych kilka różnych opcji treningowych. Proszę tylko nie nadużywać tej najlepszej czyli dnia wolnego. Z tego koła ratunkowego można korzystać a czasami nawet trzeba. Trening ma być przecież fajną przygodą a nie realizacją zadań na siłę. Akurat w Trójmieście mamy dość nietypową sytuację chociaż już kilka razy się z takimi spotkałem. Napadało śniegu, przyszła odwilż. Wszystko nie stopniało. Przyszło ponowne ochłodzenie i takim o to sposobem mamy w lesie lodowisko, które raczej szybko nie zniknie. Zawsze w takich sytuacjach...

Czytaj więcej

Trening powtórzeniowy

    Trening siłowy powtórzeniowy (omówienie jutrzejszych zajęć)     Powoli trzeba zacząć bezpośrednie przygotowanie do sezonu. Luźne treningi zostaną zastąpione ukierunkowanymi jednostkami, aczkolwiek w każdej z nich trzeba zachowac ciut zabawy i trochę dystansu, nie przesadzać z intensywnością.   Zaczniemy od treningu powtórzeniowego siłowego. Głównym jego przesłaniem jest nauka metody treningowej, która ma być podstawą do dalszej pracy siłowej gdzie włączy się wyższą intensywność i większe obciążenie. Poczatkowym zadaniem jest przejechanie równo wszystkich zaplanowanych podjazdów. Każdy powinien dostosowac tempo do swojej aktualnej formy i pokonać wszystkie podjazdy w tym samym czasie. Zjazda jest formą zabawy i nauki techniki, jest tez fazą...

Czytaj więcej

DT Swiss Service

DT Swiss SERVICE Ostatnio pisałem o piastach Shimano. Cenie je za tradycyjne rozwiązania. Nie są one doskonałe. Wymagają wiedzy, doświadczenia, czasu lub pieniędzy na specjalną opiekę. Doglądane będą pracowały długo i niezawodnie. Jednak wszystkie atuty, o ile można je nazwać atutami, nie pokrywają się z dzisiejszym stylem życia.Dziś liczy się szybkość, niezawodność i bezobsługowość. To, w sumie, zawsze się liczyło, tylko nie zawsze było można sobie pozwolić na takie luksusy, dlatego koniecznością było dbanie o to co było tanie, dostępne, tak jak piasty Shimano.Moja sympatia do kulkowych piast z pewnością wynika z młodzieńczych wspomnień minionej epoki. Towar Luksusowy  Serce...

Czytaj więcej

Rozwój sportu na podstawie analizy wyścigów przełajowych

te    Rozwój sportu na podstawie analizy wyścigów przełajowych.   Wróciłem z 80 edycji Mistrzostw Polskich w Kolarstwie Przełajowym odbywających się w Sławnie. Długą miałem podróż, można napisać. Chyba przez Atlantyk :-), ale to dlatego, że się rozchorowałem i dopiero teraz doszedłem do siebie. W głowie miałem wiele przemyśleń. Ciągnęły się fajne tematy związane zarówno z technika jazdy na rowerze CX jak i głębsze przemyślenia związane np.: z wyborami trenerów w MTB jak i rozwojem kolarstwa w Polsce.   Na Mistrzostwa jechałem z bojowym nastawieniem i walką o jak najwyższe miejsca. Plan przygotowań nie był wybitny a uzyskane miejsce,...

Czytaj więcej

Piasty Shimano-Poprawić Fabrykę

Poprawić fabrykę   Piasty Shimano, raczej jedyne, które na szeroką skalę podtrzymują starą szkołę i produkują piast o tradycyjnym łożyskowaniu. Tradycyjne łożyskowanie to przeważnie luźno ułożone kulki w misce łożyska wprasowanego w korpus piasty oraz osi piasty z konusem i nakrętką kontrującą. Taki system lepiej przenosi obciążenia promieniowe i osiowe. Jest niezawodny, długodystansowy i tani w eksploatacji. Jest cięższy od piast z łożyskowaniem maszynowym i potrafi być zawodny, ale tylko przy niewłaściwym skręceniu i kiepskiej jakości użytych smarów.     Piasty Shimano są jednymi z moich ulubionych. Poznałem je dokładnie i znalazłem metody na poprawienie fabrycznych ustawień. Bardzo często...

Czytaj więcej

Rower dla Kubusia

Rower dla mojego synka, Jakuba. Rynek rowerów dziecięcych wygląda coraz bardziej okazale. Branża rowerowa rozwija się, promuje nowe konstrukcje dostosowane to wyjątkowych potrzeb konsumenta. Tak samo zaczyna być w rowerach dla Dzieci. Są tworzone konstrukcje z dbałością o małego klienta. Standard małych rowerów, jaki przez lata gościł w sklepach rowerowych, nie był zadawalający dla świadomych rowerzystów. Wiadomo, w Polsce cena czyni cuda. Rowery dla dzieci muszą być tanie, muszą mieć amortyzatory, wtedy rodzic i dziecko będą zadowolone. Zadowolone bo w głowę wbite mają dziwne priorytety, na szczęście, nie wszyscy. Co jest ważne w rowerze dziecięcym? WAGA I FUNKCJONALNOŚĆ. Rower nie...

Czytaj więcej

TEST kół na triathlon

Jednym z najbardziej popularnych tematów rozważań zawodników PRO i ambitnych Age Grouperów przed startem w triathlonie jest kwestia doboru kół, w zależności od profilu trasy i przewidywanych warunków atmosferycznych.   Jakie będą najlepsze, dla konkretnego zawodnika, tak aby być szybszym na rowerze i zachować jak najwięcej sił na bieg.   Postanowiłem to sprawdzić na własnej skórze i namówiłem do udziału w teście kolegę Sławka. W ten sposób zebrałem więcej danych do porównania, a uzyskane wyniki są bardziej wiarygodne. Wybrany odcinek testowy miał długość 5,5 kilometra i był dodatkowo podzielony na dwie części „pod górkę” i „płasko”.   Użyłem czterech...

Czytaj więcej

Niedzielny treningi ZJAZDY

Niedzielny trening ZJAZDY Zgodnie z planem przechodzimy w niedzielę do trening powtórzeniowy z elementami technicznymi a tematem przewodnim będą zjazdy.   Rozpoczniemy od podstaw a są nimi: odpowiednia pozycja na rowerze– atakująca, opuszczenie niżej środka ciężkości, używanie dwóch hamulców oraz balans ciałem. Osoby znające temat będą mogły powtórzyć i doskonalić to co się wcześniej nauczyli. Dobre pokonanie zjazdu to przede wszystkim dopasowanie prędkości do warunków, sprzętu oraz własnych  umiejętności aby ten zjazd pokonać w jaki najkrótszym dla siebie czasie. Żeby powiedzieć, że się umie pokonać jakiś zjazd trzeba to zrobić przynajmniej 10 razy tak samo. Zjazdów przygotowałem kilka o...

Czytaj więcej

Kilogram kilogramowi nierówny

Witam. Mam pytanie. Jakie znaczenie ma obniżenie wagi roweru? Dlaczego lepiej odchudzić o tę samą ilość kg rower a nie kolarza? Jak przekłada się to na wyniki? Pozdrawiam Kilogramy i gramy cały czas przewijają się w sporcie, nie tylko w kolarstwie. Na najwyższym poziomie każdy szczegół ma znaczenie. Do kilogramów nie można podejść w 100% matematycznie. Nie każdy gram jest sobie równy. W sportach motorowych czy też tuningu samochodowym lepszy efekt dynamiki i szybkości pojazdu uzyskamy poprzez wymianę na lżejsze tłoki i korbowód niż demontując tylną kanapę samochodu pomimo, że ta będzie więcej ważyć niż różnica gramów w wymienionych...

Czytaj więcej

Pierwszy trening – jazda na szelkach

PIERWSZY TRENING   Bardzo dziękuję za udział na pierwszym treningu. Liczba chętnych przerosła moje oczekiwania. Ten fakt bardzo cieszy i dodaje energii dla organizacji kolejnych ćwiczeń. Dzięki prześledzeniu zapisów tętna poszczególnych zawodników w różnych grupach widzę, że poziom sportowy jest mocno rozstrzelony. To również widać na zawodach, gdzie różnice czasowe są spore i rosną proporcjonalnie ze stopniem trudności trasy.  Żeby trening był idealny trzeba by utworzyć więcej mniejszych grup i dla każdej dostosować odpowiednie tempo i poziom trudności trasy. Na to wszystko brakuje czasu, dlatego zajęcia będą trochę ciągnęły za uszy osoby, które po raz pierwszy spotykają się ze...

Czytaj więcej

Żeby jeździć szybciej trzeba się nauczyć jeździć wolno!

Żeby jeździć szybciej trzeba się nauczyć jeździć wolno! Teoria i omówienie najbliższych dwóch treningów na rowerach MTB. W poniższych dwóch rozbudowanych podpunktach opisuje częste błędy młodych stażem zawodników. Sam je doświadczyłem. Na najbliższych spotkaniach zaproponuje prawidłowe podejście do tematu.   Pułapka tempa średnio-mocnego W treningu każdy zawodnik powinien umieć rozróżnić trzy podstawowe intensywności jazdy: wolno, średnio i szybko bez pomocy elektronicznego urządzenia pomiarowego. Ze względu na chroniczny brak czasu niedoświadczeni zawodnicy często popadają w pułapkę zatracenia wyczucia odpowiedniego rytmu. Wynika to z tego, że na trening jest mało czasu. Wiadomo, jak jest mało czasu to trzeba jechać szybko, żeby...

Czytaj więcej

Archiwa

Facebook

Najnowsze komentarze

    Pin It on Pinterest