Idealny pancerz, zrób sam.

Idealny pancerz. System zamknięty, zrób sam. Świeżutkie, nowe pancerze i linki gwarantują lekką i dokładną pracę przerzutek. Wystarczy kilka błotnych przejazdów i precyzyjny system zmiany biegów przestaje działać. Manetka chodzi dużo ciężej a przerzutka nie zmienia dokładnie biegów. W tym przypadku musimy wymienić wszystkie pancerze z linką albo zainwestować w zamknięty uszczelniony zestaw pancerzy typu GORE. Problem jest mniej odczuwalny dla tych, których rowery wyposażone są w pełne prowadzenie pancerzy, lub dla właścicieli rowerów, których ramy mają wewnętrzne prowadzenie kabli. Na naszym polskim podwórku jest większość użytkownikiem z tradycyjnym prowadzeniem pancerzy przerzutkowych, czyli na przelotki. Inwestycja w linki GORE...

Czytaj więcej

„SHIV” na Triathlon

SHIV- Broń Shiv to slangowe określenie ostrych jak nóż przedmiotów przeznaczonych do walki. Może to być szkło owinięte tkaniną, może to być żyletka zamontowana na końcu szczoteczki, może to być….rower. Shiv to broń do walki na śmierć i życie. Taki jest właśnie rower marki SPECIALIZED, stworzony do cięcia powietrza, stworzony do walki z czasem i własnym bólem, stworzony do wygrywania Triathlonu. Podczas DEMO DAYS Specialized rowery szosowe z kolekcji SHIV stały z boku. Mało kto się nimi interesował. Biała, cienka jak brzytwa rama od razu rzuciła mi się w oczy.   Do zestawu na pewno nie pasowały oryginalne koła,...

Czytaj więcej

Merida na dużym kole. BIG.NINE

MERIDA na dużym kole. BIG.NINE W końcu przyszła nasza kolej na przetestowanie topowego modelu Merida Big.Nine Carbon TEAM-D. Nie było łatwo, ponieważ rowerem interesowało się całe grono rowerzystów-testerów zgromadzonych na prezentacji nowej kolekcji rowerów Merida 2013 w Wiśle. Na hali wystawowej ten rower wyróżniał się z tłumu i każdy chciał go mieć.  Kiedy przyszedł czas na nas w pięć minut ustawiliśmy odpowiednio „pozycję” i ruszyliśmy na górskie szlaki. Na początku nie interesowałem się stroną techniczną roweru. Chciałem jeździć, jak najdłużej, poznać rower od strony praktycznej i zbadać jego możliwości. Parę punktów przykuło szczególnie moją uwagę, bo przecież nie będę się rozpisywał o działaniu manetek Sram XX, które na rynku istnieją od dłuższego czasu. Interesowały mnie tylko nowe i ciekawe rozwiązania. Pierwsze odczucie „nie mam siodełka!” Selle Italia SLR Monolink to absolutnie najlepsze siodełko na jakim jeździłem. Wcięcie bocznych ścianek jest jeszcze większe niż w modelu na którym aktualnie jeżdzą,  SLR. To spowodowało, że nie odczuwałem żadnego ucisku na wewnętrzną część uda. Jazda była bardziej efektywna. Moje odczucia potwierdziły badania jakim się poddałem na stoisku firmy BDC przy okazji  targów rowerowych w Kielcach. Nowy rewolucyjny system IDMATCH pozwala każdemu rowerzyście wybrać idealne siodło. Mam wąśki rozstaw kości kulszowych i małe pochylenie miednicy. Ten pomiar kwalifikuje mnie do grupy S1. Stosunkowo duży obwód uda dokładnie wskazuje na model SLR Monolink. Wszystko się zgadza. Następnym mocnym punktem testowanej Meridy BIG.NINE był amortyzator....

Czytaj więcej

Hamulce na dopingu

Hamulce hydrauliczne. W obecnej chwili każdy lepszy „góral” wyposażony jest w hamulce tarczowe hydrauliczne. Hydraulika trafiła do rowerów miejskich, przełajowych a nawet szosowych. Na stałe zagościła w rowerach zjazdowych i enduro. Bez wątpienia, hamulec hydrauliczny był dużym krokiem w kierunku postępu technologicznego w branży rowerowej. Stare systemy hamulcowe były łatwe do obsługi. Wymiana linki, naciągnięcie linki, wymiana i regulacja klocków. To zabiegi, które w małym paluszku były opanowane przez każdego mechanika. Z wejściem na rynek hamulców tarczowych hydraulicznych zaczęła się nauka od podstaw obsługi i konserwacji nowego produktu. Początki jak zawsze były trudne. Sprzęt nie był dopracowany, często się...

Czytaj więcej

Memoriał Marka Cichosz. Technika rowerowa [VIDEO]

Memoriał Marka Cichosza. Technika rowerowa [VIDEO] Wyścigi przełajowe najczęściej odbywają się się w 2 etapach. Pierwszego dnia, w sobotę, jest to wyścig gdzie można zdobyć punkty do Challenge Polski, a drugi dzień to wyścig wyższej rangi, Puchar Polski. W Bytowie przede wszystkim odbywał się I Memoriał Marka Cichosz. Pogoda dopisała, świeciło słońce, zupełnie inna niż dzień wcześniej gdzie było ponuro zimno i wietrznie. No ale takie są przełaje. Błotniakom taka pogoda nie przeszkadza. Wyścig jest krótki i szybki, a dodatkowe chłodzenie w postaci niskiej temperatury w niektórych przypadkach jest wręcz zbawienne. Nowi zawodnicy nie dojechali na niedzielny wyścig. Sędziowie połączyli ostatnie trzy kategorię, Elitę, U-23 i Juniorów w jeden wyścig, przez co widowisko stało się bardziej atrakcyjne dla kibiców. Od początku mocne tempo narzucił Andrzej Kaiser, ale tym razem nie udało mu się od razu uzyskać przewagi. Utworzyła się mała grupka w której oprócz Andrzeja jechali przedstawiciele młodszych kategorii, orlik (Michał Paluta) i junior (Kamil Małecki) oraz Bartosz. Tempa po paru okrążeniach nie wytrzymał Michał Paluta, ale junior z Bytowa Małecki Kamil radził sobie tego dnia wybornie. Nie ustępował umiejętnościami i siłą starszym kolegom. W Bytowie zawsze znajdzie się zdolny zawodnik, to kuźnia talentów. Bartosz na jakimś fragmencie technicznym, stracił parę metrów i już nie był w stanie dogonić Kamila i Andrzeja. Kamil Małecki Baszta Bytów wygrał w juniorach, kończąc wyścig rundę wcześniej niż zawodnicy kategorii Elita. Andrzej niezagrożony minął linię...

Czytaj więcej

Błotniacy na STRAT!

Inauguracja sezonu przełajowego w Bytowie. Do ostatniej chwili zastanawiałem się nad wyjazdem. Pod nosem był wyścig MTB Biketour Gdańsku. Nie mam roweru przełajowego, ale użyczył mi go Robert, ponieważ nie był dziś na siłach żeby startować. Z samego rana zmienił hamulce na mocniejsze z nowymi wkładkami typowo na błoto i deszcz. Przygotował drugi zestaw kół na szytkę i przekazał rower idealnie przygotowany do startu. W piwnicy czeka dla mnie druga przełajówka, ale brakuje w niej klamkomanetek, które są jedną z droższych części w rowerze. Są na radarze w wyszukiwarce allegro i mam nadzieję, że już niedługo wystartujemy wspólnie z...

Czytaj więcej

Finał Pucharu Polski w Kwidzynie [VIDEO]

Finał Pucharu Polski w Kwidzynie. Z prawidłową wymową tej miejscowości zawsze miałem problem, ale pewien czytelnik strony banachbrothers świetnie mi to wyjaśnił. Nie mówi się w dupiu, tylko w dupie. Bez obrazy dla rodowitych mieszkańców tego urokliwego miasta. A więc w Kwidzynie, nie Kwidzyniu, stanęliśmy na starcie finałowych zawodów i od razu wkradł się mały chochlik, ponieważ na pierwszej linii dystansu Grand Fondo pojawiło się dwóch kolarzy w koszulce lidera. Dariusz Batek i Bartosz Banach. Z tymi punktami wyszło spore zamieszanie, bo Bartoszowi się je odejmowało, a Darkowi dodawało i nikt nie wiedział kto jest aktualnym liderem. Organizator tego...

Czytaj więcej

MAXXIS IKON & ASPEN

MAXXIS IKON & ASPEN Jaka część w rowerze jest najważniejsza? Można odpowiedzieć, że opona, ponieważ to jedyna część, która ma kontakt z podłożem, tutaj wszystko się zaczyna i kończy. Cała moc kręcących się trybików i naprężonego łańcucha w końcowej fazie nadaje rotacji oponie założonej na felgę, a ta nas rozpędza lub hamuje. Odpowiedni bieżnik i ciśnienie dobrane do zawodnika oraz trasy może decydować o sukcesie lub porażce. Przede wszystkim liczy się niezawodność tego elementu przy możliwie niskim ciężarze. Nie oszukujmy się, na lekkiej oponie ciężko jest przejechać ciężki maraton bez defektu na trasie o czym przekonał się cały team JBG2 na Mistrzostwach Polski w Dąbrowie Górniczej. Ciężka opona jest odporniejsza na przebicia, ale działa jak przyssawka. Zawodnik dysponuje niewielką mocą w porównaniu do pojazdów mechanicznych, ponieważ średnio jest to wartość poniżej 0,5 „konia mechanicznego” biorąc pod uwagę całą trasę wyścigu. W niektórych momentach, szczególnie przy sprintach, moc wzrasta , ale jest to tylko wartość chwilowa. Przy tak małej mocy szuka się innych rozwiązań aby przyspieszyć naszą jazdę. Lekki rower, lekkie koła no i lekkie opony. Te jednak muszą być bardziej niezawodne niż super lekkie. Dzisiaj przedstawiamy Wam dwie propozycje z oferty Maxxis. Niektórzy te opony znają, są używane przez zawodników. Dla tych którzy planują zakup nowych opon na przyszły sezon prezentuje poniżej dwa modele. U góry IKON, na dole ASPEN. Opony testowe, na których mieliśmy okazję pojeździć w Wiśle...

Czytaj więcej

29 vs. 26. MERIDA VIP TEST.

Wczoraj wróciliśmy z testów rowerów Merida na 2013. Dzisiaj przedstawiamy Wam obszerną relację. BIG.NINE CARBON XT-M SPECYFIKACJA Rama: Big Nine Carbon Comp, Rozmiary: 17-19-21-23″, Widelec: 32Float 29 CTD O/C Evolution 100 Taper, Przerzutka przednia: Deore XT high direct, Przerzutka tylna: Deore XT, Manetki: Deore XT, Hamulce: Shimano STX 180/180mm, Mechanizm korbowy: Deore XT 42-32-24 na suporcie BSA, Łańcuch KMC X10, Koła: Mavic crossride Disc 29, Kaseta: HG62 11-36, Opony Maxxis Crossmark 29er 2.1, wspornik: Merida Pro K OS, -16, kierwonica: Merida Pro OS Flat 660mm, wspornik siodełka: Merida Carbon K SB0, 27.2 mm, Siodło: Selle Italia X1, Pedały: Shimano...

Czytaj więcej

Mistrzostwa Polski XCM Dąbrowa Górnicza.

Mistrzostwa Polski w Dąbrowie Górniczej Na początku przepraszam wszystkich tych, których wprowadziłem w błąd, opisując trasę maratonu. Sam tego nie sprawdziłem, a dochodziły do mnie głosy od poważnych zawodników, że na trasie absolutnie nic nie może zaskoczyć, jest nudna i płaska. Wykres na stronie Lang Teamu to potwierdzał a suma przewyższeń, według organizatora wyliczona na około 640 metrów dolała oliwy do ognia. Wyszło 1100, różnica znacząca. Proponuje obsłudze tego cyklu, o ile chce się nazywać prestiżowym, o profesjonalne podejście do tematu. Są takie liczniki z GPS, dzięki którym można ładnie zaznaczyć „ślad” wyścigu i go upublicznić dokładnie podając sumę przewyższeń....

Czytaj więcej

Luiza XC Cup [VIDEO]

Luiza XC CUP Człuchów 2012 Okazały Puchar Przechodni czekał na nowego zwycięzcę.Podobnie jak puchar zdobywcy Grand Tour’u, Giro d’Italia, wygrawerowane są na nim kolejne lata i zwycięzcy głównego wyścigu. Po raz trzeci zostanie zapisane nasze nazwisko. Wygrałem edycję w 2010 roku a Bartosz dwie kolejne. Trasa w Człuchowie to specyficzna runda. Nie ma dużej ilości przewyższeń, ale częste zmiany kierunku, liczne, sztywne i krótkie podjazdy, parę technicznych odcinków, skutecznie doprowadzają zawodnika do stanu wyczerpania. Pogoda była sprzyjająca, było ciepło, nie upalnie. Obawialiśmy się tylko, aby nie nawiedziła nas burza, bo coś tak się zanosiło. Na szczęście do końca imprezy...

Czytaj więcej

DH Banachbrothers DEMO8

DH Banachbrothers Mieliśmy czyste niebo przy projektowaniu tej ramy. Powiedział Jason Chemberlain, inżynier ze Specialized,  przy tworzeniu nowego DEMO 8. Podczas testów Specialized w Kouty nad Desnou też niebo było czyste. Słoneczna pogoda i bardzo dobre trasy pozwoliły mi dokładnie przetestować właściwości nowej ramy speca. W blasku słońca mieniła się karbonowa struktura ramy DEMO 8. Pierwszy seryjny rower do downhillu z węglową ramą w stajni Specialized. Nad tym inżynierowie pracowali ostatnie 2 lata, co w pojęciu amerykańskiego producenta , oznacza bardzo długi okres. Koncepcja była taka, aby stworzyć ramę nie sztywniejszą od aluminium, ale sztywniejszą tam gdzie to jest...

Czytaj więcej

Archiwa

Facebook

Najnowsze komentarze

Pin It on Pinterest