Pirelli w MTB.

Ale przyczepność, ale przyssawka. Takie było moje pierwsze wrażenie jak ubrałem „Kanarka” w komplet botków od Pirelli. Na singlach i ostrych zjazdach poczułem się jak King Of  The Mountain! Ostra jazda na kontrolowanym poślizgu, szybko, czasami bardzo szybko, cały czas czułem się bezpiecznie. Rower szedł jak po szynach. Pod górki i na odcinkach płaskich sprawdzałem czy nie ociera mi hamulec i czy piasty dobrze się kręcą. Opony dawały wyraźny opór. Tak rozpoczął się test opon Pirelli, który był początkiem całej siatce przemyśleń. Pierwsze moje wrażenie miało pozytywną i negatywną cechę sprzętu dedykowanego zawodnikom specjalizującym się w XCO i XCM....

Czytaj więcej

Promocja kolarstwa

Zebrałem kilka danych z szosowych wyścigów kolarskich odbywających się na przestrzeni ostatnich 6 sezonów w województwie pomorskim. Z danych w skali mikro, 6 lat to niedużo,  można wydobyć ciekawe dane charakteryzujące ruch kolarzy na Pomorzu. Osób, które aktywnie spędzają czas wolny na rowerze przybywa, to fakt, widać to na przykład po sprzedaży nowych drogich rowerów. Niekoniecznie przekłada się to na wzrost frekwencji na zawodach, która  jest stała i przewidywalna. Peleton rozproszył się, bo ma coraz to większy wybór. Są grupy, które spotykają się na kameralnych zbiórkach i pokonują wcześniej zaplanowaną trasę. Jest spora grupa zawodników uczestniczących w niewielu imprezach...

Czytaj więcej

Jedzenie na Ironmanie – jak to ugryźć?

Żeby pokonać dystans pełnego Ironman-a z przyzwoitym wynikiem trzeba spełnić trzy kluczowe warunki: odpowiednie przygotowanie, mocna psychika i przemyślane odżywianie. Najlepiej przygotowania do tego dystansu zacząć minimum rok wcześniej, a w międzyczasie spróbować swoich sił na krótszych dystansach, żeby wiedzieć „z czym to się je”. Dobrze zaplanowane treningi na pewno pozwolą uniknąć kontuzji, a także przełożą się na końcowy wynik, myślę że zrobienie tego w 15h to żadna przyjemność : ) Druga sprawa to psychika, trzeba mieć mocną głowę, żeby przez tyle godzin zmuszać się do wysiłku, kiedy każdy kawałek ciała mówi dosyć. Odżywianie. Tutaj sam długo o tym...

Czytaj więcej

Kręcę do tyłu-spada łańcuch

Coraz więcej klientów zaczęło uskarżać się  na spadający łańcuch z zębatki  podczas kręcenia do tyłu pedałami. Na początku bagatelizowałem ten problem, ponieważ do tyłu generalnie się nie kręci, ale faktycznie w niektórych sytuacjach może to być kłopotliwe. Ilość zgłoszeń przyspieszyła analizę problemu. Feralna sytuacja dotyczy głównie zestawów Shimano 11 rzędowych zarówno w wersji szosowej jak i terenowej. W osprzęcie Sram przy prawidłowo wyregulowanych i dobranych elementach napędu problem nie występuje. Niepożądana cecha może się nasilić kiedy mamy źle ustawioną linię łańcucha. Linia łańcucha to odległość mierzona pomiędzy dwoma płaszczyznami. Pomiędzy środkiem ramy a płaszczyzną wyznaczoną przez zębatkę mechanizmu korbowego...

Czytaj więcej

Perfekcyjne linie

Przy ocenie rowerów patrzę na wygląd. Wysoko cenię sobie właściwie dobrane proporcje produktu  i design. Producenci potrafią mnie zaskoczyć i urzec nadzwyczajnymi właściwościami technicznymi i wtedy ogólny wygląda schodzi na dalszy plan. Połączyć jedno z drugim jest ciężko, ale niektórym to wychodzi.  Poprzez odpowiednio dobrane proporcje rozumiem na przykład linię serii4 z BMW szczególnie w wersji Coupe. Idealne proporcje, idealna linia, nie za duża bryła, nie za mała. Wysokość maski ciut niższa od wysokości tyłu, odpowiednia szerokość auta. Po prostu piękne. Zupełnie inne jest starsze Grand Tourismo 5 też od BMW choć po opatrzeniu, niektórym może się podobać. Samochód...

Czytaj więcej

Pułap i wydajność, Cyklo XC Gdynia 2019.

Trasa w Gdyni wyróżnia się na tle wyścigów typu XC w naszym regionie, ponieważ czas jazdy czołówki jest dłuższy o 30-40% w porównaniu do imprez konkurencyjnych. Trasa najeżona jest sporą ilością podjazdów, dających sumę 180 m przewyższenia na jednej rundzie. Jedyny odcinek płaski znajduje się na linii startu i mety. Na trasie brakuje wymagających technicznych odcinków. Runda jak na XC jest ciut za długa. Zawody są trudnym sprawdzianem. Czas jazdy dla kategorii Open nazwany „wyścigiem Elity” był bardzo trafnie wyznaczony i rzetelnie ocenił całokształtu przygotowań zawodników miejscem na mecie oraz osiągniętym czasem. Około 90 minutowy sprawdzian dokładnie określa pułap...

Czytaj więcej

Ważenie rowerów na „Langu” w Gdańsku

Podczas #3 edycji Maratonów Rowerowych Lang Team odbywających się w Gdańsku grupa BST zorganizowała konkurs. W zabawie mogli wziąć udział wszyscy uczestnicy zawodów, którzy przyszli do namiotu zespołu i zważyli swój rower. Zwycięzcami zostali posiadacze najlżejszego i najcięższego roweru. W rywalizacji wzięło udział ponad 50 uczestników a najlżejszym wśród stawki okazał się rower Jacka, który ważył 8.08 kg. Najlżejszy rower zdecydowanie wyprzedził wszystkie rowery dziecięce biorące udział w konkursie oraz posiadaczy rowerów ze sztywnym karbonowym widelcem. Sporo uczestników notowało wynik poniżej 10 kilogramów, ale największy procentowo udział w zawodach mieli posiadacze rowerów pomiędzy 11 a 13 kilogramów. Najcięższym rower...

Czytaj więcej

Hermaszewski i Przestrzelski na starcie drugiej edycji XC Gdańsk 2019.

Na 2 edycji zawodów z cyklu XC Gdańsk zespół BST reprezentowało dwóch zawodników: Radosław Hermaszewski i Piotr Przestrzelski. Radek wystartował w wyścigu Kategorii M4 a Piotr ponownie stawił się na starcie Elity. Reszta drużyny odpoczywała po wyścigach etapowych. Radek wywalczył 6 miejsce w kategorii. Zanotował bardzo dobre i równe czasy przejazdów jednego okrążenia. 10:19, 11:01, 11:19, 11:18,10:58 co świadczy o równej dobrej formie z której dalej można robić postępy. Ważny jest czas ostatniej rundy, który był szybszy od poprzednich. Zawodnik potrafił się zmobilizować i wykrzesać siły przy narastającym  zmęczeniu. Tylko dwóch zawodników z pierwszej 10 kategorii M4 pojechało zdecydowanie...

Czytaj więcej

LOTTO MTB ENERGY FAIR PLAY

Zakończył się pierwszy etapowy wyścig MTB na Pomorzu organizowanym przez ENERGY EVENT.  Wyścig składał się z 4 urozmaiconych etapów od czasówki po prawdziwy klasyk górski na bardzo wymagającej trasie. Potencjał miejsca jest niesamowity. Urokliwe centrum wydarzeń usytuowane w Koszałkowie  miało swój klimat a ekipa Energy starała się jak mogła żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Jak to bywa z „pierwszym razem” nie wszystko wyszło idealnie. Jak ktoś nie zna historii to opiszę kilka sytuacji z  pionierskich wyścigów. Wspólnie z Andrzejem Kaiserem jechaliśmy pierwsze MTB Sudety to na 2 lub 3 etapie wjechaliśmy na metę, ale nie tego wyścigu....

Czytaj więcej

D.U.M.A Cała drużyna w Elicie na #1 XC Gdańsk

W ramach przygotowań do MTB Energy i MTB Trophy większość zawodników BST wystartowała w wyścigu typu cross country  inaugurującym serię 3 startów w ramach XC CUP organizowanym przez Gdański Ośrodek Sportu i Trójmiejskie Stowarzyszenie Rowerowe. Trasa była odpowiednia do przygotowań pod wyścig etapowy a zawodnicy oprócz samego startu mieli do wykonania dość długą rozgrzewkę i rozjazd. W sumie 3 godziny kręcenie i finałowy trening przygotowawczy. Zapisaliśmy się wszyscy do wyścigu w kategorii  Elita bo to najwyższa pora żeby podnosić poziom sportowy na trudniejszych wyścigach z najmocniejszą obsadą. Trasę trafnie opisałem jako maraton na kółkach. Wszyscy czekają z niecierpliwością na XC...

Czytaj więcej

MTB Energy 2019 czyli pierwsza etapówka na pomorzu 20.06.2019

Już 20 czerwca zaczynamy wyścig etapowy MTB po górach na Pomorzu. 4dni przygód, rywalizacji i dużo pozytywnych emocji  dostarczą trasy, które przygotowaliśmy razem z Emilem Wydartym. Dystans Giga i Mega są w pełni przedstawione na stronie organizatora. A w sobotę odbędzie się Maraton dla wszystkich, którzy nie mogą spędzić czterech dni na MTB Energy. Start i meta wyścigu będą zlokalizowane na terenie Centrum Aktywnego Wypoczynku Koszałkowo w Wieżycy. Do zobaczenia!...

Czytaj więcej

Piasty SRAM 900

Piasty Sram z serii 900 są wzorowym produktem. Cena odpowiada jakości. Piasta przednia  w wersji Boost kosztuje 351 a tylne również w szerszej odmianie z bębenkiem XD ma cenę detaliczną ustaloną na poziomie  895 złotych.  Piasty ważą odpowiednio 157 i 283 gramy.  Cena i waga nie zaskakuje a ich najwięksi konkurent na rynku polskim DT Swiss i Hope proponują podobne produkty w podobnych cenach. Hope oferuje przednią piastę za 399 złotych o wadze 190 gramów i tylną za 899 złotych, która waży około 300 gramów. Szwajcarzy mają w ofercie model 350 za 261 złote o ciężarze 182 gramów. Tylna...

Czytaj więcej

Najnowsze wpisy

Archiwa

Facebook

Najnowsze komentarze

Pin It on Pinterest