Ważenie rowerów na „Langu” w Gdańsku

Podczas #3 edycji Maratonów Rowerowych Lang Team odbywających się w Gdańsku grupa BST zorganizowała konkurs. W zabawie mogli wziąć udział wszyscy uczestnicy zawodów, którzy przyszli do namiotu zespołu i zważyli swój rower. Zwycięzcami zostali posiadacze najlżejszego i najcięższego roweru. W rywalizacji wzięło udział ponad 50 uczestników a najlżejszym wśród stawki okazał się rower Jacka, który ważył 8.08 kg. Najlżejszy rower zdecydowanie wyprzedził wszystkie rowery dziecięce biorące udział w konkursie oraz posiadaczy rowerów ze sztywnym karbonowym widelcem. Sporo uczestników notowało wynik poniżej 10 kilogramów, ale największy procentowo udział w zawodach mieli posiadacze rowerów pomiędzy 11 a 13 kilogramów. Najcięższym rower...

Czytaj więcej

Hermaszewski i Przestrzelski na starcie drugiej edycji XC Gdańsk 2019.

Na 2 edycji zawodów z cyklu XC Gdańsk zespół BST reprezentowało dwóch zawodników: Radosław Hermaszewski i Piotr Przestrzelski. Radek wystartował w wyścigu Kategorii M4 a Piotr ponownie stawił się na starcie Elity. Reszta drużyny odpoczywała po wyścigach etapowych. Radek wywalczył 6 miejsce w kategorii. Zanotował bardzo dobre i równe czasy przejazdów jednego okrążenia. 10:19, 11:01, 11:19, 11:18,10:58 co świadczy o równej dobrej formie z której dalej można robić postępy. Ważny jest czas ostatniej rundy, który był szybszy od poprzednich. Zawodnik potrafił się zmobilizować i wykrzesać siły przy narastającym  zmęczeniu. Tylko dwóch zawodników z pierwszej 10 kategorii M4 pojechało zdecydowanie...

Czytaj więcej

LOTTO MTB ENERGY FAIR PLAY

Zakończył się pierwszy etapowy wyścig MTB na Pomorzu organizowanym przez ENERGY EVENT.  Wyścig składał się z 4 urozmaiconych etapów od czasówki po prawdziwy klasyk górski na bardzo wymagającej trasie. Potencjał miejsca jest niesamowity. Urokliwe centrum wydarzeń usytuowane w Koszałkowie  miało swój klimat a ekipa Energy starała się jak mogła żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Jak to bywa z „pierwszym razem” nie wszystko wyszło idealnie. Jak ktoś nie zna historii to opiszę kilka sytuacji z  pionierskich wyścigów. Wspólnie z Andrzejem Kaiserem jechaliśmy pierwsze MTB Sudety to na 2 lub 3 etapie wjechaliśmy na metę, ale nie tego wyścigu....

Czytaj więcej

D.U.M.A Cała drużyna w Elicie na #1 XC Gdańsk

W ramach przygotowań do MTB Energy i MTB Trophy większość zawodników BST wystartowała w wyścigu typu cross country  inaugurującym serię 3 startów w ramach XC CUP organizowanym przez Gdański Ośrodek Sportu i Trójmiejskie Stowarzyszenie Rowerowe. Trasa była odpowiednia do przygotowań pod wyścig etapowy a zawodnicy oprócz samego startu mieli do wykonania dość długą rozgrzewkę i rozjazd. W sumie 3 godziny kręcenie i finałowy trening przygotowawczy. Zapisaliśmy się wszyscy do wyścigu w kategorii  Elita bo to najwyższa pora żeby podnosić poziom sportowy na trudniejszych wyścigach z najmocniejszą obsadą. Trasę trafnie opisałem jako maraton na kółkach. Wszyscy czekają z niecierpliwością na XC...

Czytaj więcej

MTB Energy 2019 czyli pierwsza etapówka na pomorzu 20.06.2019

Już 20 czerwca zaczynamy wyścig etapowy MTB po górach na Pomorzu. 4dni przygód, rywalizacji i dużo pozytywnych emocji  dostarczą trasy, które przygotowaliśmy razem z Emilem Wydartym. Dystans Giga i Mega są w pełni przedstawione na stronie organizatora. A w sobotę odbędzie się Maraton dla wszystkich, którzy nie mogą spędzić czterech dni na MTB Energy. Start i meta wyścigu będą zlokalizowane na terenie Centrum Aktywnego Wypoczynku Koszałkowo w Wieżycy. Do zobaczenia!...

Czytaj więcej

Piasty SRAM 900

Piasty Sram z serii 900 są wzorowym produktem. Cena odpowiada jakości. Piasta przednia  w wersji Boost kosztuje 351 a tylne również w szerszej odmianie z bębenkiem XD ma cenę detaliczną ustaloną na poziomie  895 złotych.  Piasty ważą odpowiednio 157 i 283 gramy.  Cena i waga nie zaskakuje a ich najwięksi konkurent na rynku polskim DT Swiss i Hope proponują podobne produkty w podobnych cenach. Hope oferuje przednią piastę za 399 złotych o wadze 190 gramów i tylną za 899 złotych, która waży około 300 gramów. Szwajcarzy mają w ofercie model 350 za 261 złote o ciężarze 182 gramów. Tylna...

Czytaj więcej

Continental SpeedKing TEST

Opony Continental Speed King rzadko goszczą na zawodniczych kołach. Widuje je zamontowane w „amatorskich” rowerach- góralach wykorzystywanych jako wysoko wyspecjalizowane rowery rekreacyjne do jazdy po bezdrożach. W tym przypadku opony Speed King spisują się znakomicie. Są lekkie, mają dużą objętość rozpraszającą drgania, bardzo gładko się przetaczają i mają znakomitą przyczepność na ścieżkach rowerowych.  Producent nie przeznaczył ich do takich zastosowań bo to przecież opona wyścigowo. Wypróbowałem je. Speed King nie jest popularny. Kosztują nie mało, bieżnik jest kontrowersyjny. Continental nie rekomenduje produktu do systemu bezdętkowego. W ofercie niemieckiego producenta tylko wersję Protection przeznaczone są do zalania specjalnym uszczelniaczem. Niska...

Czytaj więcej

Cyklo Gniewino pod dyktando Treków

Rozpoczął się dla mnie kolejny etap przygotowań do startów docelowych. Jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie i pisząc to nie stosuje zasłony dymnej. Podchodzę na luzie do założeń a na dzień dzisiejszy plan się sprawdza. Przez ostatnie lata nie byłem tak silny na majowe klasyki jak silny jestem teraz, choć dla wielu moje słowa mogą być niezrozumiałe. Przypomnę tylko, że na szosie nie potrafię jeździć z takimi wynikami jak na przełaju czy MTB gdyż mój organizm lubi- jest nauczony kręcić na innych wartościach odpowiadających specyfice zawodów XC i CX. Od samego początku zawodów szosowych rozgrywanych w  Gniewinie (2014...

Czytaj więcej

Majówka #1 Chłapowo

Grupa BST zakończyła udział w konsultacji sportowej, która odbyła się w Chłapowie. W krótkim zgrupowaniu brała również  udział liczna grupa zawodników z MTB KLIF Team. Swoją bazę rozbiliśmy w urokliwym, spokojnym kompleksie domków letniskowych Zielony Zakątek a stołowaliśmy się w restauracji Kredens położonej w centrum  Jastrzębiej Góry. Każdy dzień rozpoczynaliśmy poranną zaprawą z gimnastyką i podstawowymi ćwiczeniami siłowymi. Przed południem odbywał się trening generalny na szosie. Tylko pierwszego dnia wykonaliśmy trening na rowerach górskich po bajecznych szutrowych drogach Puszczy Darżlubskiej. Kolejne dni to treningi tematyczne na rowerach szosowych. Pierwszym zadaniem był trening siłowy metodą powtórzeniową na podjeździe pod Sobieńczyce. Zawodnicy...

Czytaj więcej

Jak się ubrać. GARMIN Kolbudy #2

Na drugiej edycji Garmin MTB series  w Kolbudach będzie czekała na nas słoneczna ale mroźna pogoda. Temperatura w czasie wyścigu będzie oscylowała pomiędzy 5 a 8 stopni Celsjusza. Odczuwalna, ze względu na wiatr, będzie nieco niższa na poziomie 2-4 stopni Celsjusza. Podaje kilka rozwiązań. Najważniejsze zadania dla wszystkich  to nie wychłodzić się przed startem bo wtedy, gubi się „czucie” i łatwo popełnić błąd ubierając się w niezbyt odpowiedni trykot.  Tak, rozgrzewka i przygotowanie przed startem będzie miało ogromny wpływ na przebieg rywalizacji.   Pierwszy typ to Aleksander Czerstwy Jest to zawodnik doświadczony, który dobrze się rozgrzał i uniknął wychłodzenia....

Czytaj więcej

„nie” lubię kiedy wieje wiatr

Większość zawodników nie lubi jeździć na rowerze szosowym kiedy wieje mocny wiatr. Przed blokiem miałem taki krzak-sygnalizator. Zawsze przed treningiem spoglądałem przez okno, żeby sprawdzić jak krzak się wygina i kręciłem nosem kiedy łamał się w pół. Tata się ze mnie śmiał, kiedy co chwila spoglądałem przez okno. Strasznie mnie irytowała jazda w takich warunkach. Teraz to się zmieniło i to dość mocno. Wiatry nie przeszkadzają mi w jeździe na rowerze, a startując na amatorskich wyścigach szosowych, jestem wręcz zniesmaczony, kiedy nie wieje. Wyścig jest nudniejszy. Wiatry i ranty lubię bardzo nawet jak nie jestem w formie. Dość często...

Czytaj więcej

Tuning Mavic Aksium

Tanie koła Mavic trafiają dość często do rowerów z segmentu klasy średniej. Są to najczęściej rowery na ramach karbonowych z całkiem niezłym wyposażeniem. Koła Mavic są dobrym produktem ale odbiorcy tej klasy sprzętu chcą czegoś więcej i koła systemowe dość szybko i często lądują na aukcjach internetowych. Nie prezentują się zbyt okazale, nie są lekkie i to jedyne minusy bo pod względem technicznym cięzko im coś zarzucić biorąc pod uwagę cenę zestawu. Sprzedaż Mavic’ów to około 30% wartości nowych kół karbonowych. Takie doposażenie jest opłacalne. Rower zyskuje na wyglądzie a za całość z wyżej wymienioną podmianą wychodzi dobra kwota....

Czytaj więcej

Archiwa

Facebook

Najnowsze komentarze

Pin It on Pinterest